måndag 6 april 2015

Chiapudding med kokosmjölk och vanilj

Den här varianten på chiapudding smakar krämigt och fräscht efter påskhelgens mat! Den innehåller både krämig kokosmjölk och mandelmjölk. Jag skrev inte upp exakt vad jag tog i men jag gjorde ungefär så här till 2 små portioner.

1,5 dl krämig kokosmjölk (den tjockare delen) blandas med ca 1,5 dl mandelmjölk, en nypa havssalt och 1 krm vaniljpulver till en ganska lös konsistens. Blanda i ca 0,5 dl chiafrön. Blanda runt och låt stå några minuter innan du blandar igen. Låt stå i kylen över natten. När du tar ut den ur kylen, titta så konsistensen är bra. Min var lite hård så jag rörde i lite mer mandelmjölk och den blev perfekt! Ibland behövs lite mer chiafrön så den inte blir för lös. Servera gärna med tinade, mosade hallon och mango!  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar