söndag 10 maj 2015

Helgfrukost med scones och smoothie


Ni som följer den här bloggen vet att helgfrukostar är något speciellt för mig. Då njuter vi extra mycket och har ingen brådska, till skillnad från vardagsmornarna då frukosten måste gå snabbt att tillaga och äta. 

Helgfrukosten består oftast av pannkakor eller scones och smoothie, ägg och frukt och bär. Idag blev det de glutenfria mandelsconesen som finns i arkivet (maj) Vi ville inte ha så många scones så jag halverade receptet och jag tillsatte även lite vaniljpulver till smeten. 

I smoothien hade jag krämig kokosmjölk, färska dadlar, banan, frysta hallon och kardemumma. Den blev mycket god! Vi kokade ägg till också och kaffe. 

När jag skulle fotografera frukosten i sängen blev vår birmakatt Wilma intresserad av vad jag höll på med och gick runt och nosade innan hon slog sig till ro, mitt i bilden :-) En riktig liten linslus. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar