måndag 1 juni 2015

Fattiga riddare med hemgjord nutella och jordgubbar

Fattiga riddare är något som jag väldigt sällan gör men i helgen så blev jag sugen att testa eftersom jag hade gjort egen nutella som passar bra att ha till. (Se recept på nutella i ett tidigare inlägg) Jag blev inte besviken på de här goda fattiga riddarna! Receptet står PT-Fia för, en tjej som har en väldigt sund inställning till mat och träning och som har smarriga recept på sin blogg: http://ptfia.metromode.se



Det här behövs: 

ljust, luftigt bröd (jag tog surdegsbröd)
Nutella, hemgjord eller köpt
jordgubbar, hallon, blåbär eller andra bär
ett ägg
en skvätt grädde eller mjölk


Skär brödet i skivor, två skivor per riddare. Bred rejält med nutella på ett av bröden samt lägg på valfria bär, jag tog jordgubbar. Lägg på en till brödskiva. Vispa ihop ägget med lite grädde eller mjölk och doppa bröden försiktigt i blandningen. Stek i lite smör några minuter på varje sida. Lägg på lite mer nutella vid servering och ät direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar