fredag 6 januari 2017

Välkommen år 2017

Ett nytt år ligger nu framför oss, en bok med blanka sidor som ska fyllas med innehåll. Detta brukar vara den tid på året som man summerar året som gått, ser tillbaka och funderar. Vad minns jag starkast av året som gick? Vilka minnen lagras hos mig och följer med mig in i det nya året och vidare efter det? Och även se framåt mot det nya året, om jag får önska, hur vill jag att detta år ska bli?

2016 var ett oroligt år i världen men ett fint år för mig. Ett fint år som innebar den största livsomvändningen hittills, då jag blev mamma. Det har varit ett år med paus från arbetslivet. Ett år som spenderats i princip dygnets alla timmar med en liten bebis. Timmar med glädje, förundran och lycka över hur någon plötsligt betyder allt för dig och ger dig så mycket. Men också förtvivlan och oro över sömnlösa nätter, nya måltidsvanor, en hopplös trötthet som aldrig lämnar kroppen och dagar som växlar mellan att vara fantastiska och helt hopplösa. Plussidan väger över tungt och livet som mamma är toppen!

Något som jag har insett är att bloggandet här och matlagandet och bakandet får stå lite på paus. Det har inte blivit lika många recept att dela med mig av till er men å andra sidan hade jag känt mig orolig om jag hade kunnat fortsätta baka och laga mat som vanligt med en bebis i huset. Jag har tänkt dela med mig av några recept på bebismat här framöver, med både kyckling, fisk och kött och även vegetariskt. Jag resonerar som så att om inte jag tycker att bebismaten är god tycker inte han det heller och bebismaten som man köper färdig tycker jag tyvärr inte är så tilltalande. För mig känns det bättre att göra egen och det blir dessutom mycket billigare. Ett inlägg kommer framöver!

Tills dess, lite bilder från året som gick :-)



Smörgås och dryck man får efter förlossningen - kan vara det godaste jag ätit! Och äntligen smakade kaffe gott igen
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar